2-barnsmamma

 
Ja det blir inte mycket bloggande just nu. Har så mycket annat att prioritera. Det är fullt upp med två små barn men underbart. Nu har det gått 1 månad sen Moa kom till oss och nu känner jag att vardagen går ihop och att allt är mycket lättare. Denna gången hade jag bestämt mig för att få amningen att fungera, trots att jag vet att ersättning är himla bra också. Men kan man amma och det känns bra för en själv så tycker jag att man ska göra det. Andledningen att jag gav upp amningen med Max var för att redan på BB fick han ersättning eftersom han föddes så liten. När de får ersättning så blir de så mätta att de inte orkar suga på bröstet. Då kommer heller inte mjölken. Jag fick mjölk men då hade Max redan fått flaskan och föredrog den=)
 
 
 
Moa var annorlunda, hon var större och ersättning på BB kom inte på fråga. Hon sög och sög och gjorde det så fort hon kom ut. När vi kom hem ammade jag heeeela tiden i typ 2 veckor. Detta var förstås jobbigt då jag inte hann med annat men gav inte upp! Och nu funkar amningen skitbra! Hon är nöjd, äter inte lika ofta och går upp mer än 300 g i veckan. Och jag tycker om att amma=)
 
 
Max har inte visat en enda svartsjuka ännu och tycker jättemycket om sin lillasyster. Älskar min familj och känner mig lyckligt lottad! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0