1,8 kg bebis


Igår var jag på ultraljud. Gjorde en liten kontroll bara hos läkaren och han tog eget initiativ till att göra en viktuppskattning på Bebben då Max var lite mindre när han föddes. Inte onormalt liten då han låg exakt på gränsen men ändå. Det ville jag gärna göra då jag funderat lite på detta. Men det visade sig att h*n väger idag ca 1,8 kg och följs samma kurva nu så blir det ca en 3,2 kg bebis. Innan frågade han mig: Vad hade du velat ha för vikt? - Hmm ca 3,2 kg kanske...Så blev det så...Helt lagom för mig! Men som sagt dessa siffror litar jag på när jag ser bebben in real life=) Kändes iallafall bra att veta att allt fortfarande ser bra ut och att mängd fostervatten och att flödet i moderkakan är bra!


Imorgon blir Max lite större=) Jag och Nicklas ska lämna Max hos farmor och farfar och bege oss till Ikea där vi ska köpa säng till Max. En riktig säng=) Han ska även då få ny kudde och täcke i vanlig storlek. Jag hoppas att han ska tycka om sin nya säng! Fördelen är att man kan ligga i den och natta honom då det numera är ett måste för honom, sen kan han kliva ur sängen själv..men nackdelen kanske är att om han vägrar sova går han ur den hela tiden..hmm vi får se hur detta ska gå=)

Kommentarer
Postat av: Ida

Vi ska oxå åka och köpa säng till Stina idag :) Det är inte säkert att Max kommer att kliva ur den. Vi monterade ner Stinas ena spjälsida för några veckor sedan och hon kliver inte ur när hon vaknar. Då ropar hon först på oss för att säga att hon är vaken :) Om jag då ropar - kom. Då kliver hon ur haha. Får se hur det blir när hon får ny säng, kanske inte alls blir så då hehe. Kram!

2012-06-09 @ 08:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0