Moa

Den 2 augusti kl 19.36 kom vår fina Moa till världen. Hon vägde 3000 g och var 51 cm lång.
Nu har vi en prins och en prinsessa.
 
 
 
 
Här kommer en liten förlossningsberättelse:
 
Kände lite lätt molande värk i rygg och mage den 1 augusti och kl 6 på morgonen den 2 började värkarna. De kom var 10 minut ca men var helt klart hanterbara och behövde inte andas genom dom direkt. Vi bestämde att lämna Max hos farmor och farfar ifall att...de skulle iväg på marknaden i Kungsbacka så kl 10 typ gick vi runt på marknaden. Värkarna kom men det var bara att stanna till och sen gå vidare. Efter många om och men lämnade vi kvar Max i onsala och åkte hem och vilade och åt lite vid 13.00. Fortfarande ganska svaga värkar. Gissade på att kl 18 kunde vi säkert åka in. 16.30 ringer jag till förlossningen och frågar vad jag bör göra då värkarna nu låg på 5 minuter i ca 1 minut. Hon trodde jag kunde stanna nån timme/ några timmar till men att jag bäst vet själv. Kl 17 smäller det till, värkarna blir starkare och kommer var 3 minut. Vi åker direkt och i bilen kommer de hela tiden. Får hugga tag i Nicklas 2-3 gånger innan vi kommer in till avdelningen och mitt i allt är det besök för blivande föräldrar och alla glor nyfiket på mig haha. När jag får mitt rum är jag öppen 5 cm och får äntligen lustgas. Efter nån timme tycker jag att det kanske är onödigt att ha ont så säger att jag vill ha bedövning. Men bm säger att hon vill kolla först hur öppen jag är. Då säger hon:- nä du nu tar jag hål på hinnorna för nu blir det bebis! 10 cm öppen!! Redan! Hon tar hål på hinnorna och det blir som en sjö i sängen! 19.20 tror jag krystvärkarna kommer och född är hon 19.36=) så snabbt gick det! Hade inte kunnat stanna en minut till hemma så man ska lyssna på sina instinkter=) Är väldigt nöjd över denna förlossningen. Har haft väldigt tur med både Max och Moa.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0