Pek pek

Max har för någon vecka sedan lärt sig att peka på saker. Allt han ser som han blir nyfiken på, pekar han på. Då får man visa honom vad det är. Det som är väldigt smidigt är ju nu när han vill ha något speciellt och gnyr så pekar han ju på det. Då ger man han det direkt! Han älskar också att dricka själv, både vatten och välling. Han ligger numera oftast i sin egna säng och dricker på morgonen eller kvällen om jag inte har honom i knät såklart. Max har en mamma som nämligen gjort det åt honom haha. Hållt i flaskan när han ska dricka. Men för 2 månadersen tyckte jag att det ska han kunna själv ju. Det tog någon dag så gjorde han det utan problem. Går gör han mer och mer för varje dag. Mycket har hänt den senaste månaden i hans utveckling. Han sover hela nätter och äter väldigt bra! Han äter vad jag än lagar vilket är skönt! Vill att han ska vänja sig vid vanlig mat till dagis.
Idag åkte jag till IKEA och köpte en grind till trappan. Köpte även en toa-borste, 2 kuddar och spärrar till lådor. Toa-borsten var populär. Max har lekt med den i säkert en timme nu och tar jag den blir det ett j-vla liv!
Jag kanske nämnde att jag kommit på honom ett antal gånger ganska högt upp i trappan och han ska dit HELA tiden och klättra. Livsfarligt. Så idag är det stopp med det! Måste dela med mig av en liknande händelse en i föräldragruppen var med om: L satt och drack te i deras uterum medan pappan duschade. Bebisen hade hon koll på vart hon var då hon hade hicka, så hon hörde henne hela tiden. Men plötsligt blev det tyst. Pappan kom ut ur duschen och undrade vart bebisen var. De letade och letade. Vart var bebisen?? Jo, uppe på övervåningen och kröp omkring. Den ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0